HTML

E-book figyelő

Ha erre a blogra tévedtél, valószínűleg már hallottál az e-könyv olvasókról. Itt az én személyes nézőpontomból rálátást nyerhetsz arra hogy mire is jó egy ilyen ketyere és egyáltalán mi fán terem.

Címkék

amazon (2) átverés (1) beagle (1) bemutató (1) benyomás (1) eladó (1) express (1) e bay (1) e book (4) hello (1) internet (1) intro (1) kindle (2) teszt (1) txtr (1) vásárlás (1) vatera (1) world (1) Címkefelhő

kindle1.png Megjött a Kindle Minim még múlt hét pénteken. Azóta két könyvet is elolvastam rajta és tanultam is róla, így most már össze tudom nektek röviden foglalni az első tapasztalataimat. Azért csak röviden, mert gondolom már ti is rengeteg tesztet olvastatok erről az eszközről és biztosan unjátok már :).

 

 

Először is azzal kezdeném, hogy lenyűgöző sebességgel ideért hozzám a kis lapos. Ha jól emlékszem szerdán rendeltem meg, és pénteken 1 óra körül már kézhez is kaptam. További érdekesség hogy nem sokkal előtte értem haza és egyből le is csekkoltam a rendelés nyomkövetésénél, hogy épp hol tart. Ekkor valami olyasmit írt hogy fizetés miatt visszatartva. El nem tudtam képzelni, hogy ez mit jelenthet, hisz már mindent kifizettem, ám nem sokáig kellett magamban tépelődnöm mert kb. 20 perc múlva valaki csöngetett. Az ajtóban egy sárga mellényes férfi állt, mögötte egy sárga mikrobusz, a kerítésen pedig egy első ránézésre jelentéktelen külsejű, de annál misztikusabb doboz pihent...

Nos, remélem sikerült átadnom azt a feszült izgalmat amikor az ember kézhez vesz egy ilyen új eszközt. Meg is kezdtem a vad nyomkorászást, beállítottam a nyelvet, wifit. Az Amazonos accountomat már nem kellett hiszen azzal rendeltem meg így ezt már csak jóvá hagytam.

Külső

A gépezet teste elképesztően vékony és iszonyat jól néz ki - szerintem. Láttam én már élőben a billentyűzettel ellátott nagytestvérét is, a Kindle 3-at de az a billentyűzete valahogy nem igazán tetszett külsőre. Persze a fizikai billentyűzetnek ennek ellenére elismerem hogy vannak vitathatatlan előnyei is.
A hátlap hideg, fémes tapintása iszonyat minőségi érzést kölcsönöz neki amikor kézbe veszi az ember. Az egész eszköz egyébként is remekül össze van rakva, recsegést, hajlást nagy erőbefektetéssel is nehéz kihozni belőle.

Belső értékek

A főképernyő csak annyiból áll, hogy felsorolás szerűen láthatjuk a tárolt dokumentumainkat egy státusz bárral egyetemben hogy melyiknél épp hol tartunk. Nincs itt semmiféle csicsa, tényleg csak egy egyszerű szöveges listáról van szó. Igazából ez szerintem lehetne szebb, például alapból már itt megjeleníthetné az olvasott könyvek borítóját is. Szerintem már ez is adna a feelingnek egy kicsit, elvégre ha papír könyvet olvasunk akkor is mindig vetünk egy futó pillantást a könyv borítójára amikor elővesszük és kinyitjuk ott ahol épp tartottunk.

A hagyományos e-book formátumú könyvek olvasása még kényelmesebb is mint papír alapú társaiké. Nem kell ugyanis az ujjunkkal szétfeszítve tartanunk semmit, az olvasni való nem görgbe felületen van (a könyv lapjait a legritkább esetben sikerül teljesen vízszintesre egyengetni) és persze sokkal-sokkal kissebb súlyt kell magunk előtt tartani. A kontraszt is teljesen rendben van, felveszi a versenyt a nyomtatott társaival.

Lássuk a pdf kezelést. A legtöbb tanulási segédanyagom az egyetemen ebben a formátumban van, így amikor e-book olvasót kerestem fontos szempont volt hogy natívan támogassa az olvasását. Nem is kellett csalódnom a képességeimben,  6 colos, a hordozható eszközök mezőnyében viszonylag kis méretű kijelzőjének ellenére jól állta a sarat. A rá rakott 4 anyagból 3 tanulhatónak bizonyult, a negyedik csak kompromisszumokkal. A kis kijelző hátrányait könnyedén ellensúlyozni lehet azzal, ha fektetett módban nézzük az A4-es lapra nyomott pdf-eket. Ilyenkor teljesen olvasható méretben jelennek meg a kijelzőn a betűk és oldalirányban sem kell görgetni, hisz margótól margóik látjuk a doksit. A probléma, ami annál a bizonyos negyedik anyagnál is előjött, akkor van ha túl apró a betűméret és még hasábokra is van osztva a lap. Ekkor már használni kell a nagyítás funkciót, így olvasni azonban nem minden esetben egyszerű, mivel pdf révén a kis Kindle nem képes a bekezdéseket a képernyő méretének megfelelően újra tördelni, ezért néha oldalra is kell mozgatnunk a nagyító ablakunkat.
Az abszolút használható 3 segédanyag egyébként szintén szöveges jegyzet volt. Ezt azért említem meg, mert bár nem próbáltam, valószínűleg az előadáson levetített fóliák pédéefesített verzióit is kiválóan át lehet böngészni a Kindlén.

Nagyon tetszik egyébként az az új funkció, amivel a dokumentumainkat tárulhatjuk az alapból 5 GB méretű internetes felhőben és csak akkor kell letöltenünk ha épp szükségünk van rá. Még persze messze vagyok attól, hogy a 2 GB-os tárhelyemet megtömjem dokumentumokkal, viszont a felhő szolgáltatásnak van egy másik hasznos funkciója is. Még pedig az, hogy nem kell az olvasót a PC-hez csatlakoztatni a kábellel, e nélkül is át lehet rá küldeni az anyagokat, mégpedig e-mailben. Csupán annyi a teendőnk, hogy elküldjük a saját_felhasználói_név@amazon.com-ra csatolmányként őket. Persze előtte engedélyezni kell az accountunkban az amazon.com-on, hogy melyik e-mail címről küldött anyagok kerülhessenek be a felhőnkbe és onnét automatikusan a Kindlénkre.

 A webkit alapú, sok ideje kísérleti fázisban lévő böngészőről eddig vegyes tapasztalataim vannak. Voltak oldalak, amiket meglepően gyorsan behozott és voltak amiknél komolyan kiakadt egy időre. Fagyást még sosem tapasztaltam. A Gmail mobilos verziója meg néhány híroldal amiket figyelni szoktam gond nélkül bejön. De hogy mondjak egy határozott ellenpéldát, az új köntösbe öltözött mno.hu-nál pl. hibával elszáll, semmit nem tölt be belőle. (Csak semmi politika, az indexet is olvasom ;-))
De hát végül is nem böngészésre van a cucc, így ezt megbocsájtom neki, arra így is jó hogy hosszabb cikkeket inkább ezen olvassak mint a szem kifárasztó monitoron.

Még annyit fűznék hozzá, hogy buszon, metrón állva is remekül használható  (tok nélkül - még nincs hozzá tokom), nem esik ki a kézből. Bár elővenni és elrakni a tagyóba kissé körülményes, mert nem sok helyen lehet megfogni, mert azért a kijelzőt nem szívesen tapicskolja össze az ember.

Akkumulátort egyszer tele töltöttem amikor megjött, pénteken. Azóta sokat wifiztem, mint említettem elolvastam két, kb. 700 "Kindle-oldalas" e-könyvet és még kicsivel több mint a felén áll a töltésjelző. Aki nem ismerné, elvileg wifi nélkül egy hónapot megy.

 

Ezek voltak hát első benyomásaim nagyjából. Legkésőbb a hétvégén újabb bejegyzéssel jelentkezem saját véleményemmel és meglátásaimmal az e-ink és a TFT párosáról.

Címkék: teszt amazon e book benyomás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://ebookfigyelo.blog.hu/api/trackback/id/tr583329764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása